Bardzo Rzetelnie – portal najlepszych informacji

Portal informacyjny z ciekawostkami ze świata

Technologie

Znaczenie PageRank

PageRank jest algorytmem stworzonym w 1998 roku przez założycieli Google. Z czasem jego znaczenie traciło na wartości, aby w finale w 2016 roku narzędzie Google PageRank zostało całkowicie usunięte.

Dzisiejsze SEO wygląda już zupełnie inaczej. PageRank określał wartość strony na podstawie odniesień z innych stron. Bardzo premiowanym czynnikiem było to jaki serwis się na daną stronę powołuje – oczywiście im wyżej oceniany tym lepiej. Narzędzie to było od długiego czasu jedynie jednym z czynników wpływających na ranking Google, a jego rola z roku na rok malała. Obecnie mamy niemal 200 zmiennych, które wpływają na wyniki wyszukiwania. Aby dowiedzieć się czegoś więcej, warto sprawdzić https://sitab.pl.

PageRank miał za zadanie jak najlepiej ocenić wartość strony. Jednak popularność i długotrwałość PR wpłynęła na to, że zdarzały się coraz częstsze próby manipulacji. Powszechny stał się proceder handlu linkami oraz sztuczne podbijanie pozycji w rankingu. Po wielu latach Google postanowił powstrzymać nielegalne działania oraz manipulacje. Sukcesywnie zaczęto wprowadzać nowe wyznaczniki określające jakość strony internetowej. Przez wiele lat obniżano wartość PageRank. Wszelkie algorytmy są objęte ścisłą tajemnicą. Jeszcze kilka lat temu PR był głównym wyznacznikiem mocny witryny. Próby manipulacji przyczyniły się do tzw. Black Hat SEO, co zmobilizował, a nawet zmusiło Google do konkretnych działań w tym zakresie.

Mimo, że obecnie źle mówi się o PageRank ze względu na powszechne próby manipulacji, jest to bardzo istotna część historii pozycjonowania.